Z médií

11_shoplifters

Koreedova utopie rodiny je „umělecký mainstream“ Be2Can

  • 04. 11. 2018, 09:58

Film Zloději nezahájil pátý ročník festivalu Be2Can náhodou. Šlo o cílený výběr. Jde totiž o snímek s výraznými uměleckými ambicemi, který zároveň naplňuje záměry mainstreamové, hovoříme-li z pohledu distributora, který v sobě spojuje obchodníka a milovníka filmu. Svým minimalismem (všechno důležité se de facto odehraje v několika uzavřených prostorech) a zdánlivou koncentrací na dialogy může připomínat konverzační filmy Jana Hřebejka a Petra Jarchovského. V jejich přímé konfrontaci s Koreedovu si tak lze uvědomit, v čem je Koreeda jinde či dál a proč se také mohl dobrat Zlaté palmy. Koreeda nejenom disponuje dobrým a mile překvapivým scénářem, ale hlavně se brzdí v doslovnosti a chtění, všechno plyne velmi přirozeně a to hlavní nakonec říká lakonicky – zase jen obrazem.

Film Zloději nezahájil pátý ročník festivalu Be2Can náhodou. Šlo o cílený výběr. Jde totiž o snímek s výraznými uměleckými ambicemi, který zároveň naplňuje záměry mainstreamové, hovoříme-li z pohledu distributora, který v sobě spojuje obchodníka a milovníka filmu. Svým minimalismem (všechno důležité se de facto odehraje v několika uzavřených prostorech) a zdánlivou koncentrací na dialogy může připomínat konverzační filmy Jana Hřebejka a Petra Jarchovského. V jejich přímé konfrontaci s Koreedovu si tak lze uvědomit, v čem je Koreeda jinde či dál a proč se také mohl dobrat Zlaté palmy. Koreeda nejenom disponuje dobrým a mile překvapivým scénářem, ale hlavně se brzdí v doslovnosti a chtění, všechno plyne velmi přirozeně a to hlavní nakonec říká lakonicky – zase jen obrazem.

Zloději – Zlatá palma za lidskost a nenásilnou filmovost přístupnou všem.

autor: Petr Fischer

Celý článek: https://vltava.rozhlas.cz/koreedova-utopie-rodiny-je-umelecky-mainstream-be2can-7633791